Een eend voor autoloze zondag

Onderstaande tekst hoort bij de foto’s.
1. De leerlingen denken na over de opdracht rond 3 kernwoorden/-begrippen: verkeer, kunst, fietsvriendelijke stad
2. Ook de juffen denken na.
3. We bekijken onze stad vanuit de lucht.
4. We koppelen kunst aan de stad adhv kunstenaar Jean Dubuffet
5. Dubuffet werkt met grote oppervlaktes, vaste kleuren en integreert ook stad,verkeer in kunst.
6. We zagen veel straten op de luchtfoto van onze stad.
7. We tekenen die straten op de eend.
8. Zo wordt de eend ook stilletjes aan net als de luchtfoto van onze stad.
9. We tekenen kleine straten en lange straten.
10. De eend wordt een wirwar van straten net als in Brugge.
11. We zagen en shilderden ook veel kleuren op de luchtfoto.
12. Oranje van de daken, groen van bomen en parken.
13. Grijs van de straten en blauw van het water in onze stad.
14. Onze eend is bijna klaar.
15. Op de kop van de eend rijdt een fietsertje mét helm en in het groen.
       Zo zagen de leerlingen de fietsvriendelijke stad.
16. De fietser heeft op de kop van de eend een goeie uitkijk en hij voelt zich daar veilig.
17. Wat vinden de leerlingen zelf van hun werk en het resultaat? TOPPIE
1. Nadenken leerlingen L4C
  • 1. Nadenken leerlingen L4C
2. De juffen denken ook na L4C
  • 2. De juffen denken ook na L4C
3. We bekijken onze stad luchtfoto L4C
  • 3. We bekijken onze stad luchtfoto L4C
4. We koppelen kunst aan stad en verkeer adhv  kunstenaar Jean Dubuffet
  • 4. We koppelen kunst aan stad en verkeer adhv kunstenaar Jean Dubuffet
5. Dubuffet werkt met vaste kleuren en grote oppervlaktes
  • 5. Dubuffet werkt met vaste kleuren en grote oppervlaktes
6. Wij zien verschillende straten op de luchtfoto van Brugge
  • 6. Wij zien verschillende straten op de luchtfoto van Brugge
7. En tekenen eerst die straten op de eend
  • 7. En tekenen eerst die straten op de eend
8. Zo wordt de eend stilletjes aan een luchtfoto van de straten van Brugge
  • 8. Zo wordt de eend stilletjes aan een luchtfoto van de straten van Brugge
9. We tekenen kleine en lange straten
  • 9. We tekenen kleine en lange straten
10. Zo wordt de eend een lijnen wir war
  • 10. Zo wordt de eend een lijnen wir war
11. We zagen veel kleuren op de luchtfoto bv oranje van de daken
  • 11. We zagen veel kleuren op de luchtfoto bv oranje van de daken
12. En groen van de bomen en parken
  • 12. En groen van de bomen en parken
13. Ook grijs van de straten en pleinen en blauw van het water
  • 13. Ook grijs van de straten en pleinen en blauw van het water
14. Zo wordt onze eend een stadsplan van Brugge
  • 14. Zo wordt onze eend een stadsplan van Brugge
  • 15. Met op z'n kop een fietser in het groen want een fietsvriendelijk Brugge is TOP
16. De fietser heeft een goede uitkijk en voelt zich veilig .
  • 16. De fietser heeft een goede uitkijk en voelt zich veilig .
17. Klas L4C is heel tevreden van het resultaat
  • 17. Klas L4C is heel tevreden van het resultaat